بست کمربندی استیل (فلزی) و بست استیل روکشدار

بست کمربندی استیل (فلزی) و بست استیل روکشدار

بست کمربندی استیل (Stainless Steel Cable Tie) کاربردهای فراوانی چه در محیطهای خارجی و چه در محیط های داخلی دارد . از دیگر کاربردهای بست کمربندی استینلس استیل می توان به کاربردهای زیر زمین و زیر آب اشاره نمود . این وسیله برای بسیاری از مصارف عمومی مناسب و کاربردی است . چرایی مناسب بودن این بست بر می گردد به مقاومت بسیار بالای آن در مقابل شرایط متفاوت و سخت آب و هوایی و اسیدها  است . بست های استینلس استیل علی الخصوص در شرایط خوردگی ، ارتعاش ، تغییرات جوی ، تابش مستقیم خورشید و یا در شرایط سرمای زیر صفر درجه مورد استفاده قرار می گیرد . بست های استیل از دو قطعه بست و قفل ساخته می شوند .

بدنه صاف و صیقلی و لبه های مناسب برش خرده بست کمربندی فلزی مزیت های زیادی دارد از قبیل خراش ندادن روکش کابل و صدمه نزدن به دست های فردیکه بست ها را نصب می کند . این نوع بست ها بهترین نوع بست جهت دسته بندی کابل های شبکه به حساب می آیند . قفل این نوع بست ها، از نوع توپی می باشد، بدین معنی که ساچمه ای از جنس استینلس استیل داخل محفظه قفل قرار دارد که در هر نقطه از بدنه بست می نشیند و بست را در یک مسیر قفل می کند. در نظر داشته باشید که امکان باز و یا شل کردن بست پس از بستن وجود ندارد . همچنین، طراحی قفل توپی باعث سهولت و روانی نصب بست کمربندی استینلس استیل می شود. با توجه به عمر بسیار بالای این نوع بست ها، استفاده از آن جهت خوشه بندی دراز مدت کابل ها، لوله ها، و شیلنگ ها توصیه می گردد. همچنین، مقاومت کششی بالای بست های استینلس استیل، قدرت و امنیت را جهت خوشه بندی اجسام سنگین تضمین می کند.

این بست های کمربندی استیل که در مقابل حرارت شعله مقاموت بالایی دارند ،  به بست کمربندی نسوز نیز معروف شده اند . فروش بست استیل در دو گرید SAE 304و SAE 316می باشد . SAE 304 متشکل از ۱۸% کرومیوم و ۸% نیکل می باشد و در مصارف عمومی مورد استفاده قرار می گیردSAE 316.  متشکل از ۱۶% کرومیوم، ۱۰% نیکل و ۲% مولیبدنوم می باشد و در شرایط محیطی شدیدا خورنده، مانند کشتی در دریا که بست کمربندی مورد خوشه بندی کابل ها و لوله ها در مجاورت مواد شیمیایی، نمک ها، اسید ها و همچنین تغییرات وسیع دمایی است، مورد استفاده قرار می گیرد. مولیبدنوم اضافه شده به استینلس استیل گرید SAE 316 از خوردگی آن در مقابل کلوریدها (مانند آب دریا و نمک های یخ زدا) جلوگیری می کند.

الکتروسدن همچنین به تولید بست استیل روکشدار پرداخته است . این نوع بست استیل علاوه بر ویژگیهای بست استیل عمر مفید آن دو چندان می شود.

نظر خود را درج نمایید

Your email address will not be published. Required fields are marked *


تماس تلفنی
Open chat
واتس اپ